Decretul-lege regal  2/2013 este un decret de urgență care a intrat în vigoare pe 1 Februarie, ca  parte a măsurilor guvernului spaniol de a diminua creșterea deficitului tarifar  - o datorie care s-a acumulat datorită cheltuielii reglementate care a fost mai  mare decât venitul reglementat (a se vedea EDEM 04 februarie 2013). 
  Înainte de apariția noii  legi, operatorii de proiecte de E-RES din Spania puteau alege între două metode  de a fi plătiți pentru energia produsă. Aceștia puteau fi plătiți fie la prețul  spot plus o subvenție, fie la un preț fix stabilit prin sistemul de tarife  reglementate. 
  Noua lege a abolit prima  posibilitate de plată, ceea ce înseamnă că operatorii centralelor care produc  E-RES vor putea beneficia exclusiv de un tarif reglementat, în caz contrar  acceptând prețul pieței spot, fără subvenții, așa cum se întâmplă în cazul  celorlalte tehnologii. 
  Cu toate acestea,  producătorii aleg să nu opteze pentru această soluție, deoarece tehnologiile  regenerabile cum ar fi sursele regenerabile standard, sursele hidroelectrice și  cogenerarea de scară mică au fost scoase din regimulul special în care se aflau  beneficiind de dreptul de dispecerizare cu prioritate ce permitea acestora  plasarea în partea superioară a ordinii de merit. 
  Aproximativ 90% din  generatoarele eoliene au beneficiat de prețul spot plus prima de subvenție  înainte ca aceasta să fie anulată, a declarat purtătoarea de cuvânt a AEE. 
  "Ironia este că,  dacă guvernul nu ar fi insistat cu privire la eliminarea prețului spot plus  prima, statul ar fi economisit bani pentru că prețurile spot au fost scăzute în  ultima vreme," a adăugat purtătoarea de cuvânt. 
  Datele publicate de  operatorul pieței spot OMIE arată că prețurile spot spaniole au înregistrat în  cursul lunii aprilie în mod frecvent o singură cifră datorită disponibilității  crescute a energiei eoliene și hidroelectrice. 
  Purtătoarea de cuvant a  AEE a declarat că recursul va  fi unul de  durată și nu a putut oferi nici o indicație cu privire la momentul probabil  când ar putea fi admis. 
  Reducerea retroactivă a  subvențiilor a fost anterior adusă în discuție de ministrul german al mediului  Peter Altmaier, exclusiv pentru evaluarea legalității unei astfel de măsuri (a  se vedea EDEM 4 februarie 2013). 
  O acțiune similară a  fost, de asemenea, puternic atacată în Italia, în 2011 (a se vedea EDEM 19  aprilie 2011). 
(ICIS Heren RAPOARTE - EDEM 17092/14 Mai 2013) |