Home
Decizie de urgență
2013-05-14


Decretul-lege regal 2/2013 este un decret de urgență care a intrat în vigoare pe 1 Februarie, ca parte a măsurilor guvernului spaniol de a diminua creșterea deficitului tarifar - o datorie care s-a acumulat datorită cheltuielii reglementate care a fost mai mare decât venitul reglementat (a se vedea EDEM 04 februarie 2013).
Înainte de apariția noii legi, operatorii de proiecte de E-RES din Spania puteau alege între două metode de a fi plătiți pentru energia produsă. Aceștia puteau fi plătiți fie la prețul spot plus o subvenție, fie la un preț fix ​​stabilit prin sistemul de tarife reglementate.
Noua lege a abolit prima posibilitate de plată, ceea ce înseamnă că operatorii centralelor care produc E-RES vor putea beneficia exclusiv de un tarif reglementat, în caz contrar acceptând prețul pieței spot, fără subvenții, așa cum se întâmplă în cazul celorlalte tehnologii.
Cu toate acestea, producătorii aleg să nu opteze pentru această soluție, deoarece tehnologiile regenerabile cum ar fi sursele regenerabile standard, sursele hidroelectrice și cogenerarea de scară mică au fost scoase din regimulul special în care se aflau beneficiind de dreptul de dispecerizare cu prioritate ce permitea acestora plasarea în partea superioară a ordinii de merit.
Aproximativ 90% din generatoarele eoliene au beneficiat de prețul spot plus prima de subvenție înainte ca aceasta să fie anulată, a declarat purtătoarea de cuvânt a AEE.
"Ironia este că, dacă guvernul nu ar fi insistat cu privire la eliminarea prețului spot plus prima, statul ar fi economisit bani pentru că prețurile spot au fost scăzute în ultima vreme," a adăugat purtătoarea de cuvânt.
Datele publicate de operatorul pieței spot OMIE arată că prețurile spot spaniole au înregistrat în cursul lunii aprilie în mod frecvent o singură cifră datorită disponibilității crescute a energiei eoliene și hidroelectrice.
Purtătoarea de cuvant a AEE a declarat că recursul va fi unul de durată și nu a putut oferi nici o indicație cu privire la momentul probabil când ar putea fi admis.
Reducerea retroactivă a subvențiilor a fost anterior adusă în discuție de ministrul german al mediului Peter Altmaier, exclusiv pentru evaluarea legalității unei astfel de măsuri (a se vedea EDEM 4 februarie 2013).
O acțiune similară a fost, de asemenea, puternic atacată în Italia, în 2011 (a se vedea EDEM 19 aprilie 2011).

(ICIS Heren RAPOARTE - EDEM 17092/14 Mai 2013)

Inapoi la index
Ştiri